18.06.2019 16:00 0 mike

Po spotkaniu w gminie Kosakowo: 'Trzeba uporządkować chaos reklamowy'

Źródło: Gminakosakowo.pl

Mieszkańcy gminy Kosakowo spotkali się z przedstawicielami lokalnych władz samorządowych, aby przedyskutować kwestię wprowadzenia tzw. ustawy samorządowej. Co prawda, uchwała jest jeszcze na etapie przedprojektowym, ale nie zabrakło jednomyślności w sprawie chaosu reklamowego w gminie i chęci poprawy istniejącej sytuacji.

Spotkanie między władzami gminy a mieszkańcami odbyło się w ubiegły piątek (14 czerwca). Była to kontynuacja decyzji gminnych radnych, którzy w 2018 roku podjęli uchwałę o przystąpieniu do sporządzenia tzw. uchwały krajobrazowej.

Odbyła się pierwsza dyskusja publiczna. Trochę możemy narzekać, że była bardzo mała frekwencja, natomiast dyskusja na temat rozwiązań, które możemy wprowadzić w takich uchwale, była całkiem ciekawa. Wszyscy praktycznie jednogłośnie stwierdzili, że trzeba uporządkować chaos reklamowy, który jest w gminie. Wszyscy też widzą, że jest zbyt duża natarczywość reklam w przestrzeni publicznej – mówi Marcin Majek, wójt gminy Kosakowo.

Wcześniej mieszkańcy otrzymali specjalną ankietę, z prośbą, aby się wypowiedzieli o głównych, najważniejszych kwestiach dotyczących reklam. Wpłynęło prawie 40 wypełnionych ankiet. W tej chwili są one badane. Zdecydowana większość osób widzi, że jest problem z reklamami.

Zwracano uwagę na to, aby w ramach uchwały krajobrazowej rozstrzygnąć też problem kolorów. Mieszkańcy zauważyli, że kolory w niektórych reklamach są zbyt intensywne, np. że rozpraszają kierowców. To jest coś, czego jeszcze kilka miesięcy temu nie braliśmy pod uwagę – przyznaje Marcin Majek.

W całej uchwale krajobrazowej zawarto wszystkie założenia odnośnie do usytuowania reklam. Jest określony sposób sytuowania szyldów na domach bądź ogrodzeniach. Podano wszystkie parametry dotyczące wielkości i jakości. Określono też, jak mocno można zasłonić reklamą witryny sklepowe.

Cała gmina została podzielona na pasy intensywności, czyli tam gdzie występuje zabudowa mieszkaniowa i usługowa. Na podstawie tego określiliśmy, gdzie jakie typy reklam mogą występować. Każdy spośród typów reklam – „A”, „B” i „C” – ma konkretne wymiary i odległości od siebie – dodaje Marcin Majek.

Uchwała nie ma jeszcze ostatecznego kształtu, a zawarte w niej zapisy ciągle podlegają dyskusji i ocenie.

Mamy nadzieję, że zbierzemy jak najwięcej uwag i wniosków do końcowego dokumentu, żeby później wprowadzić je w życie. Zdajemy sobie sprawę, że proces stworzenia uchwały krajobrazowej jest długotrwały – podsumowuje włodarz gminy Kosakowo.

Kwestią do rozstrzygnięcia pozostaje m.in. sprawa obowiązywania przepisów przejściowych, a przede wszystkim czasu ich obowiązywania. Kolejne konsultacje z mieszkańcami odbędą się jesienią. Wszystkie prace związane z nową uchwałą krajobrazową mają się zakończyć jeszcze w 2019 roku.


Czytaj również:

Komentarze

W trakcie ciszy wyborczej dodawanie i przeglądanie komentarzy jest zablokowane.