07.10.2019 12:05 0 mike/Wejherowo.pl

Uczniowie wejherowskiej 'Ósemki' zyskają mobilną pracownię multimedialną

Fot. archiwum

Już niebawem nauka w Szkole Podstawowej nr 8 stanie się bardziej efektywna i przyjemniejsza. Placówka została laureatem Ogólnopolskiego Konkursu #OSE Wyzwanie, dzięki czemu zyska mobilną pracownię składającą się z 16 laptopów.

Łącznie w Ogólnopolskim Konkursie #OSE Wyzwanie wzięło udział aż 1606 szkół z całej Polski, a komisja zadecydowała o przyznaniu 764 nagród, z czego 60 trafi do placówek w województwie pomorskim. Jedną z nich jest Szkoła Podstawowa nr 8 w Wejherowie.

Dla szkoły to powód do dumy, każda nowoczesna pracownia poszerza i uatrakcyjnia bazę dydaktyczną placówki – mówi Arkadiusz Kraszkiewicz, zastępca prezydenta Wejherowa. – Dobra komunikacja ze światem niesie szanse nie tylko dla młodzieży, ale dla nas wszystkich, w końcu będziemy korzystać z młodych wykształconych i kompetentnych cyfrowo pracowników. Gratuluję i życzę dalszych sukcesów! – dodaje.

Na wyposażenie mobilnej pracowni będzie się składać 16 laptopów. Poza tym uczniowie zyskają dostęp do bezpiecznego, szybkiego i bezpłatnego internetu. Będą mogli też używać mLegitymacji szkolnej w smartfonach.

Warto wspomnieć, że oprócz „Ósemki”, pracownie trafią też do innych szkół na terenie miasta – do Społecznej Szkoły Podstawowej i I Liceum Ogólnokształcącego im. Jana III Sobieskiego. Inne nagrodzone szkoły z powiatu wejherowskiego to:

– Szkoła Podstawowa im. Jana Twardowskiego w Barłominie;

– Szkoła Podstawowa nr 1 im. Lecha Bądkowskiego w Luzinie;

– Podstawowa Ekologiczna Szkoła Społeczna w Rumi;

– Szkoła Podstawowa nr 6 im. Aleksandra Majkowskiego w Rumi;

– Szkoła Podstawowa im. Płk. Stanisława Dąbka w Sychowie.

Z kolei w powiecie puckim mobilne pracownie multimedialne trafią do czterech szkół: Szkoły Podstawowej im. Antoniego Abrahama w Połczynie; Techniku w Pucku; II Liceum Ogólnokształcącego w Pucku; Branżowej Szkoły I Stopnia w Pucku.

Konkurs był skierowany do szkół z miejscowości liczących do 50 tysięcy mieszkańców. Placówki, które wzięły w nim udział, musiały zgłosić się do projektu OSE i mLegitymacja szkolna. Dodatkowo szkoła mogła przysłać przygotowaną specjalnie na nasz konkurs pracę plastyczną pt. „Smart szkoła”. Szansę na wygraną zwiększała również deklaracja zgłoszenia placówki do programów OSE Hero oraz CodeWeek.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...