04.05.2020 12:30 1 raz

Seniorzy mogą liczyć na wsparcie młodzieży

Zdjęcie ilustracyjne, źródło: pixabay.com

Czas kwarantanny domowej związanej z epidemią koronawirusa to – zwłaszcza dla osób starszych i samotnych – trudny okres. Teraz ci, którzy nie mają na co dzień sposobności, by z kimś zwyczajnie porozmawiać, mogą liczyć na telefoniczne wsparcie. Młodzież Polskiego Czerwonego Krzyża w poniedziałek (4 maja) rozpoczęła realizację projektu TelePCK-SeniorON.

AkcjaTelePCK-SenioON potrwa do 7 czerwca. Inicjatywa, którą w regionie prowadzi Mateusz Nowak z Wejherowa, polega na przyjacielskiej rozmowie wolontariusza Młodzieży Polskiego Czerwonego Krzyża z seniorem. Numer do koordynatora to 575 629 930.

Akcja ma na celu polepszenie komfortu psychicznego osoby starszej. Senior dzięki rozmowie poczuje się lepiej, wolontariusz natomiast rozpozna inne potrzeby osoby starszej np. konieczność zrobienia zakupów.

Senior może rozmawiać z nami o wszystkim, może zadzwonić w każdej sprawie – zapewnia Nowak.

Zgłoszenie udziału w akcji jest bardzo proste.

Senior lub opiekun społeczny seniora kontaktuje się z koordynatorem. Przekazuje mu dane kontaktowe, opiekun seniora przekazując dane kontaktowe oświadcza, że senior wyraża zgodę na przekazanie swojego numeru telefonu. Następnie z koordynatorem ustala się najdogodniejszej godziny dla seniora do rozmowy telefonicznej. Koordynator przekazuje numer wolontariuszowi – wyjaśniają wejherowscy urzędnicy.

Kontakt z osobą starszą polega na półgodzinnej rozmowie telefonicznej. Po zakończonej rozmowie wolontariusz umówi się na kolejny termin rozmowy. Senior może w każdej chwili zakończyć współpracę, wówczas jego numer zostanie wykreślony z bazy.

Wolontariuszami projektu są działacze Młodzieży Polskiego Czerwonego Krzyża, na co dzień zajmują się promocją zdrowia, szkoleniami pierwszej pomocy, promocją Międzynarodowego Prawa Humanitarnego, propagowaniem wolontariatu oraz akcjami charytatywnymi w swoich środowiskach lokalnych. Są to osoby przeszkolone do przekazywania wiedzy osobom w różnych grupach wiekowych. Na potrzeby projektu zostały również przeszkolone w zakresie prowadzenia przyjacielskich rozmów telefonicznych – czytamy w komunikacie wejherowskiego magistratu.

Numer do koordynatora: 575-629-930. Numer ten będzie aktywny przez 7 dni w tygodniu w godzinach 9:00-18:00.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...