08.10.2020 19:30 7 NW/Gdynia.pl

Węzeł Gdynia-Chylonia nabiera realnych kształtów

Źródło:gdynia.pl

Węzeł integracyjny Gdynia Chylonia powoli nabiera kształtów. Zakończyła się realizacja parkingu podziemnego. Ten ma docelowo zostać połączony z dojściem na perony, co zapewni wygodę pasażerom. Na parkingu znaleźć ma się miejsce dla 140 kierowców i prawie 50 rowerzystów. Na ukończenie prac musimy poczekać jeszcze przynajmniej rok.

Prace nad budową węzła integracyjnego w pobliżu dworca kolejowego w Gdyni-Chyloni rozpoczęły się rok temu. Póki co udało się zakończyć kolejny etap budowy – podziemny parking. Dzięki tej inwestycji kierowcy, chcący zmienić środek transportu na szybką kolej miejską będą mogli blisko dworca pozostawić swoje pojazdy. Tym samym mniej zatłoczone będzie centrum miasta.

To będzie nowa jakość przestrzeni publicznej i zachęta do pozostawienia samochodu w domu lub w tym miejscu, na parkingu naziemnym lub podziemnym. Bardzo liczę na zmianę postaw i jeszcze częstsze korzystanie z transportu publicznego, który konsekwentnie rozwijamy i promujemy. Wierzę, że dla nas wszystkich, dla gdynian, troska o środowisko jest priorytetem – mówił Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni podczas rozpoczęcia budowy w 2019 roku.

Inwestycja ma być gotowa za około rok. Do tego czasu powstać mają naziemne miejsca postojowe, zadaszony parking dla rowerów, nowe drogi rowerowe, przystań dla taksówek i pętla trolejbusowo-autobusowa. Plany zakładają także przebudowę jezdni, aby komunikacja z węzłem była możliwa każdym środkiem transportu, czytamy na gdynia.pl. Pojawią się też ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami – czytelne tablice informacyjne, winda, fakturowane przejścia dla pieszych.

Prace posuwają się cały czas naprzód, mimo trudnych czasów i pandemii.

Wykonawca napotyka na pewne trudności realizacyjne, będące konsekwencją pandemii Covid-19, a związane między innymi z organizacją robót w sposób zapewniający bezpieczny dystans wśród pracowników na budowie, utrudnionym bezpośrednim kontaktem z instytucjami i podmiotami, z którymi z uwagi na formułę kontraktu jest zobowiązany do uzgadniania w szczególności sposobu realizacji robót. Wykonawca dokłada jednak wszelkich starań, aby napotykane trudności nie powodowały opóźnień w realizacji inwestycji. Do dnia dzisiejszego wykonawca nie przedstawił konkretnych, uzasadnionych wniosków o zmianę terminu zakończenia robót z powodu COVID-19 – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Łączna wartość projektu to 88 414 081 złotych. Wydatki kwalifikowane w projekcie to 53 651 240 zł, a 40 238 430 zł pochodzi z dofinansowania ze środków UE (Fundusz Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020).


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...