19.11.2020 14:10 0 NW/KPP w Wejherowie

Dała się oszukać metodą 'na pracownika banku' i straciła prawie 10 tysięcy

Źródło:KPP w Wejherowie

Mieszkanka powiatu wejherowskiego straciła prawie 10 tysięcy złotych, ponieważ dała się oszukać metodą „na pracownika banku”. Policjanci ponownie ostrzegają przed przestępcami, którzy podają się za pracowników banków, funkcjonariuszy czy dalekich członków rodziny.

W środę (18 listopada) policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Wejherowie otrzymali zgłoszenie o kolejnym „nietypowym” oszustwie – tym razem „na pracownika banku”. Złodziej zadzwonił do pokrzywdzonej podając się za konsultanta bankowego i poinformował o niepokojących transferach pieniężnych na koncie ofiary.

Aby zapobiec rzekomej kradzieży pieniędzy „konsultant” polecił, by pokrzywdzona zainstalowała aplikację, która umożliwia mu zdalne wykonywanie działań na smartfonie. W ten sposób oszust uzyskał pełny dostęp do telefonu i tym samym konta bankowego, z którego dokonał przelewu – informuje asp. sztab. Anetta Potrykus, oficer prasowy KPP w Wejherowie.

Pod koniec rozmowy sprawca zasugerował, aby pokrzywdzona usunęła z telefonu wskazane przez niego aplikacje. Przez to, że kobieta nie zareagowała w porę, straciła swoje oszczędności – prawie 10 tysięcy złotych.

Policjanci przypominają, że pracownicy banków nigdy nie żądają od klientów danych, takich jak hasła, loginy, a tym bardziej haseł autoryzacyjnych SMS. Nie polecają także instalowania aplikacji, które umożliwiałyby im wykonywanie prac na koncie klienta.

Tego typu oszustwo jest przestępstwem, za które grozi kara od 6 miesięcy do 8 lat pozbawienia wolności.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...

Chcesz przeczytać więcej?

Wyłącz adblocka.

Dziękujemy :)


ODBLOKUJ NADMORSKI24