23.02.2021 09:08 0 art. spons. Artykuł sponsorowany

Wydruk katalogów ofertowych – wszystko, co musisz wiedzieć

art, spons.

Oferujesz wysokiej jakości produkty i chcesz, żeby każdy się o nich dowiedział? Spełniasz potrzeby klientów i marzysz o tym, żeby zbudować zaufaną grupę odbiorców? Zależy Ci na identyfikacji wizualnej? Pomyśl o katalogu produktów, czyli wygodnym narzędziu do promocji swojej marki oraz usług. Sprawdź, o czym musisz wiedzieć, kiedy zlecasz druk folderów reklamowych.

Mimo upowszechniania się internetu i wirtualnych form reklamy, tradycyjne katalogi firmowe wciąż są popularnym narzędziem promocyjnym wykorzystywanym w każdej branży. Mają duży potencjał reklamowy i doskonale sprawdzają się zarówno podczas spotkań biznesowych, jak i na targach czy eventach. Jednak, aby foldery mogły spełniać swoją funkcję, muszą mieć dobrze przemyślany układ.

Katalog szyty

Projektowanie katalogów firmowych – o czym pamiętać?

Zanim zlecisz drukowanie folderów reklamowych profesjonalnej firmie, zastanów się, jaką funkcję mają pełnić katalogi. Czy potrzebujesz ich do prezentowania swoich usług? A może chcesz przedstawić historię i filozofię marki? Szukasz narzędzia, które pozwoli Ci wzbudzić zainteresowanie klientów i zainspiruje ich? Zrób burzę mózgów wśród swoich pracowników i wybierz najlepsze pomysły.

Ważne jest także wybranie sprawdzonej drukarni, która zajmie się nie tylko projektowaniem katalogów firmowych, ale także realizacją zamówienia tak jak Open Print. Graficy, którzy współpracują z firmą drukującą, przygotują projekt, który spełni wymagania techniczne i będzie od razu gotowy do druku. To świetny sposób na zaoszczędzenie czasu i… pieniędzy. Usługa studia graficznego współpracującego z drukarnią jest tańsza niż zatrudnienie własnego specjalisty.

Pamiętaj również o tym, żeby dostosować parametry produktu do swoich oczekiwań. Możesz wybierać spośród kilku rodzajów i formatów katalogu oraz rodzajów papieru i zszywek. Od Ciebie także zależy to, ile stron będzie miał folder – czy kilka, czy kilkadziesiąt. To ważne kwestie, które bezpośrednio wpływają na komfort przeglądania folderu.

Katalog klejony

Katalogi reklamowe – co powinno się w nich znaleźć?

W dobrym folderze firmowym nie może zabraknąć:

• zdjęć wykonanych przez profesjonalnego fotografa, na których uwieczniono produkty w codziennym użytku lub zespół podczas pracy, 

• rzetelnych opisów, które prezentują zalety oferowanych usług, szczegółowe informacje oraz cenę. Warto postawić na szczerość – dzięki temu zdobędziesz zaufanie swoich odbiorców, 

• danych kontaktowych firmy – klient musi wiedzieć z kim ma do czynienia i gdzie może znaleźć dane produkty. Nie ukrywaj informacji o swojej marce, tylko wyszczególnij je np. na drugiej lub ostatniej stronie, 

• danych statystycznych – tabele i wykresy z informacjami na temat osiąganych sukcesów, liczby użytkowników lub ilości sprzedanych egzemplarzy pomogą podkreślić profesjonalizm Twojej marki, 

• opinii obecnych klientów – zdanie innych osób, które korzystają z oferty, odgrywa kluczową rolę w podejmowaniu decyzji o zakupie. Zainteresowani z pewnością będą ciekawi, jak produkt sprawdza się na co dzień i czy inni użytkownicy są z niego zadowoleni.  

Katalog spiralowany

Drukowanie folderów reklamowych – ile kosztuje?

Zastanawiasz się, ile zapłacisz za wydruk katalogów produktów reklamowych? Cena folderów zależy od wybranego rodzaju produktu oraz nakładu.

Do wyboru są trzy rodzaje katalogów: szyte, klejone i spiralowane. Każdy z nich wygląda bardzo efektownie i elegancko, więc z pewnością wszystkie pomogą Ci wywrzeć odpowiednie wrażenie na klientach i kontrahentach. Najtańszą i najpopularniejszą opcją jest folder szyty w oprawie zeszytowej.

Pamiętaj, że im więcej środków reklamy zamówisz, tym mniej zapłacisz za wydruk jednego egzemplarza, np. przy zakupie 5 sztuk cena jednego katalogu szytego wynosi około 20 zł. Przy nakładzie powyżej 100 szt. koszt jednego produktu to nieco ponad 2 zł!


Czytaj również: