02.06.2021 14:30 1 NW/TTM

Ponad 900 uczestników i 19 tys. przejazdów - 'Rowerowy Maj' w Pucku

Fot. TTM

Blisko 1000 osób uczestniczyło w puckim „Rowerowym Maju”. Deszcz, wiatr czy niska temperatura nie zniechęciły najmłodszych do dotarcia do szkoły na rowerze, hulajnodze, rolkach czy deskorolce. W sumie w ciągu miesiąca zrobiono ok. 19 tys. przejazdów.

Puchary, dyplomy i drobne upominki czekały na uczestników „Rowerowego Maja”. Wręczono je 1 czerwca podczas podsumowania akcji na terenie miasteczka rowerowego Szkoły Podstawowej im. Mariusza Zaruskiego w Pucku.

Dzieci motywowały do jazdy swoich dziadków i rodziców. Mamy nadzieję, że te nawyki pozostaną w dzieciach i dorosłych i nadal będą aktywnie spędzać czas. Po pandemii było wyjątkowo duże zapotrzebowanie na zaangażowanie w taką akcję - mówiła Hanna Pruchniewska, burmistrz Pucka.

Kiepska pogoda nie zniechęcała najmłodszych przed dotarciem do szkoły czy przedszkola na rowerze czy hulajnodze. Szkolne parkingi przez cały maj pełne były jednośladów i nie tylko.

Przede wszystkim trzeba się cieszyć, że po pandemii dzieci zaczęły się ruszać. Czas spędzony przy komputerze, przy zdalnym nauczaniu nie należał do najzdrowszych - powiedział Zdzisław Pruchniewski, dyrektor SP w Pucku w rozmowie dla Twojej Telewizji Morskiej.

Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM Fot. TTM

W „Rowerowym Maju” wzięło udział ponad 900 uczestników, którzy zrobili ok. 19 tys. przejazdów, co było widać przez cały miesiąc na ulicach miasta.

Dla nas jest to ważna informacja, która mówi nam, w jaką stronę mamy rozwijać miasto. Potrzebujemy więcej ścieżek rowerowych, miejsc do nordic walking itd. i będziemy zmierzać w tę stronę. Mamy już nawet pewne pomysły i dokumentacje i powoli będziemy dążyć do realizacji tych planów - dodaje Pruchniewska.

Patronem medialnym kampanii była Nadmorska Grupa Medialna – portal Nadmorski24.pl, Twoja Telewizja Morska i radio Norda FM.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...