24.11.2021 12:30 2 PM

Zapuść wąs. Zwróć na siebie uwagę. Zrób to dla jaj

mat.pras.

Zapuść wąs. Zwróć na siebie uwagę. Porozmawiaj z kolegami o tym, co ważne – namawiają organizatorzy kampanii Movember. Mężczyźni w całym kraju zapuszczają wąsy, aby swoją zmianą wizerunku prowokować do rozmów na temat ich zdrowia. W tym roku organizatorzy akcji mówią nie tylko o zdrowiu fizycznym mężczyzn, ale także o zdrowiu psychicznym.

Do tej pory namawialiśmy Was do nauki samobadania, diagnozowania swoich jąder, sprawdzania poziomu PSA i regularnych badań prostaty. W ostatnich latach mówiliśmy także o innych aspektach zdrowia intymnego - o zdrowiu psychicznym, bo obecnie więcej mężczyzn boryka się z myślami rezygnacyjnymi niż z nowotworami prostaty – informują organizatorzy akcji Movember Polska.

Co roku w Polsce na nowotwór jądra choruje ponad 1500 mężczyzn. Rak jądra jest możliwy do wyleczenia niemal w 100-procentach przypadków - trzeba go jednak odpowiednio wcześnie wykryć. Z kolei na nowotwór prostaty każdego roku choruje 15000 mężczyzn. Rak prostaty jest trzecim najbardziej powszechnym nowotworem wśród mężczyzn w Polsce.

Odpowiednio wcześnie wykryty nowotwór gruczołu krokowego nie oznacza wyroku. Dlatego prowadzimy również badania przesiewowe pod kątem wykrywania zmian w prostatach – czytamy na stronie akcji.

Kampania Movember Polska już od 2014 roku uczy mężczyzn jak dbać o swoje zdrowie. Organizatorem działań nad Wisłą jest Fundacja Kapitan Światełko. Dotychczas kampania dotyczyła wyłącznie zdrowia fizycznego i profilaktyki antynowotworowej. W tym toku organizatorzy i ambasadorzy zdecydowali się również poruszyć kwestię zdrowia psychicznego, kolejnego tematu tabu wśród mężczyzn.

To, co dzieje się w męskiej głowie jest równie ważne jak to, co dzieje się w majtkach. W okresie pandemii COVID-19 z powodu społecznej izolacji, ale także pogorszenia się warunków ekonomicznych wielu osób, liczba samobójstw wśród mężczyzn zwiększyła się aż o 20 proc. Kwestie zdrowia psychicznego są obecnie równie dużym wyzwaniem jak diagnostyka i leczenie nowotworów prostaty – przekonują organizatorzy akcji.

Ambasadorami kampanii ponownie zostali youtuberzy – Cyber Marian i Michał Bańka z kanału Baniak Baniaka, prezenter Mateusz Jędraś oraz Juan Zumeta i Jakub Nowicki. W tym roku dołączyli do nich także wokaliści: Krzysiek Sokołowski z zespołu Nocny Kochanek, Adam Asanov (z zespołu Piersi, Paweł Dudek Czadoman oraz Błażej Sobera z zespołu Joe Palooka – przedstawiciele różnych środowisk, którzy jako „Mosznowładcy” nagrali nowy „hymn” kampanii – „Wszyscy za jednego”.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...