02.01.2022 13:00 3 PM/Port Gdynia

Place Centrum Logistycznego w Gdyni będą gotowe pół roku przed terminem

Fot. Port Gdynia

Do zrealizowania inwestycji Centrum Logistycznego w Porcie Gdynia, potrzeba było 85 tysięcy metrów sześciennych betonu. Dwa place manewrowo – składowe, czyli ponad 17 hektarów do składowania kontenerów oraz elementów farm wiatrowych będą gotowe na pół roku przed terminem.

Place składowo-manewrowe powstały na terenie Centrum Logistycznego przy ul. Logistycznej w Gdyni.

Właśnie wykonywane jest ogrodzenie wokół placu nr 2 - na placu nr 1 jest już zbudowane. Trwa montaż pomostów chłodniczych oraz zbiornika przeciwpożarowego z przepompownią. W planach są jeszcze drobne prace brukarskie, humusowanie i wykonanie terenów zielonych, a także montaż szaf sterowniczych do pomostów chłodniczych oraz zakończenie montażu pomostów - informuje Port Gdynia.

Zostaną one wykonane, gdy tylko pozwoli na to pogoda. Ale już teraz place są gotowe do oddania do użytku – zaznacza Przemysław Młynarczyk, kierownik budowy.

Place mają grubość 45 centymetrów i posiadają nośność 20 ton na metr kwadratowy. Do ich budowy wykorzystano około 55 tys. m3 betonu nawierzchniowego oraz około 30 tys. m3 betonu na podbudowę zasadniczą. Nawierzchnia była układna w jednej warstwie, z betonu zbrojonego włóknami. Poza tym płyty betonowe były dyblowane we wszystkich kierunkach.

Tak szybka realizacja tej inwestycji była możliwa właśnie dzięki połączeniu różnych technologii układania nawierzchni oraz za sprawą ustawienia na placu budowy węzła betoniarskiego. Prace były prowadzone 24 godziny na dobę - informuje Port Gdynia.

Inwestycja Portu Gdynia obejmowała także wykonanie odwodnienia liniowego oraz przebudowę i budowę uzbrojenia podziemnego i nadziemnego, czyli wykonanie sieci kanalizacji deszczowej, sanitarnej, wodociągowej, tzw. hydrantowej wraz ze zbiornikiem oraz przepompownią wody pożarowej.

Dodatkowo do zadań generalnego wykonawcy należała m.in. realizacja sieci elektroenergetycznych i telekomunikacyjnych, budowa dwóch trafostacji, otwartego zbiornika retencyjnego z drogą dojazdów, a także pomostów obsługowych dla kontenerów chłodniczych.

Wartość inwestycji to ponad 70,7 milionów złotych netto.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...