31.03.2022 08:00 1 AB

Oszuści podszywają się pod PGE - próbują wyłudzić pieniądze

Fot. Pixabay.com

PGE informuje o kolejnych podejrzanych wiadomościach. Oszuści podszywają się pod spółkę i próbują wyłudzić pieniądze. Fałszywe SMS-y są kierowane nie tylko do klientów PGE, ale także do osób niezwiązanych ze spółką.

Jak informuje PGE, fałszywe wiadomości informują o wyłączeniu energii w przypadkach nie wpłacenia rzekomego długu. Aby tego uniknąć, pod komunikatem widnieje informacja o możliwości spłaty należności poprzez link, przelew lub BLIK.

PGE Obrót apeluje do swoich klientów o zachowanie szczególnej ostrożności, nieotwieranie fałszywych linków oraz niewpłacanie pieniędzy na numer konta przekazany w fałszywej korespondencji, a w przypadku wątpliwości o kontakt z PGE Obrót za pośrednictwem kanałów zdalnych lub w stacjonarnych Biurach Obsługi Klienta - informuje PGE Obrót.

Fot. Czytelnik

Fałszywą od prawdziwej wiadomości można w łatwy sposób odróżnić. PGE w korespondencji o zaległych płatnościach zawsze umieszcza nr klienta, nr faktury czy dokumentu wraz z terminem płatności i kwotą do zapłaty. W przysłanej wiadomości przez PGE nie ma nigdzie linku, który przekierowuje do płatności.

Jak informuje spółka, sprawa jest na bieżąco monitorowana, a strony, które zawierają fałszywe linki są blokowane.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...

Chcesz przeczytać więcej?

Wyłącz adblocka.

Dziękujemy :)


ODBLOKUJ NADMORSKI24