17.01.2013 11:35 0

Za rok pojedziemy szybciej z Gdyni do Warszawy?

Najprawdopodobniej już w marcu przyszłego roku skróci się czas podróży na odcinku Warszawa-Trójmiasto. Prace na odcinku Pruszcz Gdański–Gdynia są już na półmetku, a wykonano najbardziej skomplikowane roboty.

W marcu przyszłego roku zakończone zostaną prace na odcinku trójmiejskim, ale z powodu trwania budowy Pomorskiej Kolei Metropolitarnej intensywne trwać będą we Wrzeszczu, choć nie tak uciążliwe, jak w ciągu ostatnich lat.

Cała inwestycja swym zasięgiem obejmuje aż 350 km, a projekt warty jest 1 mld 167 mln złotych. Dzięki jego wykonaniu znacznie skrócić się ma podróż pociągiem z Gdyni do Warszawy. Ta po remoncie trwać ma poniżej 3 godzin. Obecnie w ciągu 3 godzin dojedziemy zaledwie do Iławy, a przy odrobinie szczęścia w ciągu 3,5 godziny do Działdowa. Przed rozpoczęciem remontu tę samą trasę pokonywaliśmy zaledwie w 2,5 godziny, a podróż do Warszawy wynosiła 5 godzin.

Odcinek gdański zaczyna się w Pruszczu i prowadzi w kierunku Gdańska. Ten zostanie oddany pod koniec maja. W Pruszczu obecnie udało się wyremontować jeden peron, a także połowę torów.

Wiadomo również, że remont stacji rozrządowej Gdańsk Południowy jest już zakończony. Modernizacji uległy tu tory. Na wysokości Gdańska Głównego gotowy jest jeden z nich, a budowa drugiego rozpocznie się po zakończeniu prac prowadzonych na odcinku Gdańsk Główny-Gdańsk Wrzeszcz. Tutaj mogą zaistnieć jednak problemy.

Ustalono, że na trasie z Wrzeszcza do Gdyni modernizacji ulegną dwa wiadukty oraz jedno przejście dla pieszych.

Również tory na odcinku Wrzeszcz-Sopot gotowe będą pod koniec maja. Sama modernizacja sopockiego peronu budzi wiele kontrowersji ze względu na długi czas trwania prac. Powodem tego jest objęcie go ochroną konserwatorską. Tutaj prace potrwają jeszcze kilka miesięcy.

Od przyszłego miesiąca rozpocznie się modernizacja torów między Sopotem a Gdynią Orłowem.

Powodów do zmartwień nie ma w Gdyni Głównej. Prace przebiegają tu szybko i sprawnie. Obecnie wyremontowane są już trzy perony, a do pełni szczęścia pozostał najmniejszy bo 200-metrowy. Planowane jest również zainstalowanie wind na wszystkich peronach oraz finał remontu tunelu łączącego każdy z nich.

Do końca roku gotowy ma być odcinek między Gdynią Główną a Gdynią Chylonią, czyli ok. 10 km odcinek. Tutaj od podstaw będzie budowany tor łączący te stacje.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...