22.02.2013 18:00 0

Po prostu BILET, czyli bilet i miejscówka razem

19 marca br. PKP Intercity S.A. wprowadza nowe rozwiązanie „Po prostu BILET”, które zastąpi dotychczas istniejący bilet i miejscówkę. Przy zakupie pasażer otrzyma tylko jeden blankiet. Oferta powstała z myślą o podniesieniu komfortu podróżowania i monitorowaniu frekwencji w pociągach.

„Po prostu BILET” zastąpi obecnie funkcjonujący bilet i miejscówkę jednym blankietem ze wskazaniem miejsca. W przypadku sprzedaży wszystkich dostępnych miejsc siedzących w danym pociągu, pasażer zostanie o tym poinformowany na etapie zakupu i będzie miał wybór. Sam podejmie decyzję, w jaki sposób chce podróżować. Będzie mógł kupić bilet bez gwarancji miejsca siedzącego albo bilet na kolejny pociąg.

  • Jasna oferta dla klientów, to kolejny efekt sprawnego zarządzania na poziomie Grupy. „Po prostu BILET” to inicjatywa trzech spółek: PKP SA, PKP Intercity i PKP Informatyka. Stawiamy na komfort pasażera - likwidujemy niezrozumiały system miejscówek, prognozując realne zapotrzebowanie na miejsca w pociągu – powiedział Jakub Karnowski, Prezes PKP S.A.

Dzięki nowemu rozwiązaniu przewoźnik, mając pełną informację o frekwencji w pociągach, będzie mógł dopasować liczbę wagonów do realnego zapotrzebowania na miejsca, co przełoży się na komfort podróży pasażera.

Zmiana nie będzie wiązała się z podwyżką cen. W przypadku pociągów Express InterCity, Express oraz I kl. Twoich Linii Kolejowych (TLK), gdzie do tej pory obowiązywała rezerwacja miejsc, cena biletu będzie nadal sumą opłat za przejazd i miejscówkę. Za to w II klasie TLK pasażer nie będzie już dopłacał 3 zł za miejsce siedzące.

„Po prostu BILET” to kolejny etap budowania dynamicznego systemu sprzedaży. Jest to drugi krok po wprowadzonej na początku roku ofercie „Wcześniej = Taniej”. Dzięki niej każdy pasażer kupując bilet najpóźniej 7 dni przed podróżą otrzymuje rabat wynoszący do 10% ceny.

  • Tak jak zapowiadaliśmy - zmieniamy się. Wprowadzone rozwiązania mają zachęcać do wcześniejszego planowania podróży, dzięki czemu nasz klient może wybrać atrakcyjną cenowo propozycję i mieć gwarancję miejsca siedzącego, a my, czyli przewoźnik odpowiedzieć na prognozowaną frekwencję i zadbać o odpowiednią liczbę wagonów. – powiedział Marcin Celejewski, Członek Zarządu ds. Handlowych PKP Intercity S.A. Rozwiązanie „Po prostu BILET” to większy komfort podróżowania i szansa na koniec z tłokiem w pociągach – dodał Marcin Celejewski.

Informacje na temat rozwiązania „Po prostu BILET” będzie można znaleźć m.in. na stronie www.intercity.pl oraz w punktach informacyjnych na dworcach.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...