12.12.2013 18:00 0

Energa skraca drogę po bonifikatę za brak prądu

Nie tylko listownie, ale także e-mailem można będzie zgłosić wniosek o bonifikatę za energię elektryczną czas przerwy w dostawach podczas ostatniego huraganu. Gotowe formularze można pobrać ze strony spółki i przesłać drogą elektroniczną. Poprawa obsługi klientów jest jednym ze strategicznych celów ENERGA-Operator.

  • Oczekiwanie na przywrócenie zasilania po kilkadziesiąt godzin było bardzo uciążliwe dla naszych klientów – mówi Maciej Gajewski, dyrektor Pionu Usług Dystrybucyjnych w ENERGA-Operator. – Dlatego chcielibyśmy ułatwić i skrócić naszym klientom drogę po należne im z mocy prawa bonifikaty w opłatach za energię elektryczną. Zmiana na razie nie jest rewolucyjna, ale jest oczekiwana przez coraz większą liczbę odbiorców. Przyszły rok poświęcimy dalszemu uodparnianiu sieci na warunki atmosferyczne oraz pracy nad upraszczaniem procedur obsługowych.

Zgodnie z Prawem Energetycznym za przerwy w dostawach energii przysługuje bonifikata, ujęta w kolejnym rachunku, o ile klient o nią wystąpi do zakładu energetycznego. Upust przysługuje za nieplanowaną przerwę w dostawie energii elektrycznej, wówczas, gdy jednorazowo wynosiła ona powyżej 24 godzin lub awarie trwały powyżej 48 godzin łącznie w ciągu roku. Dla gospodarstw domowych bonifikata obliczana jest jako dziesięciokrotność wartości niezużytej energii elektrycznej za każdą godzinę po dobie bez zasilania.

Ile za godzinę bez prądu powyżej doby?

Średnio gospodarstwo domowe (czyli klienci taryfy G) zużywa 0,4 kW w ciągu godziny, co oznacza, że upust za brak zasilania powyżej doby wynosi około 0,70 zł za każdą rozpoczętą godzinę. Przykładowo, za dwie doby (48 godzin) bez zasilania, klient otrzyma około 17 zł bonifikaty.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...