14.01.2014 12:03 0

Tory SKM z Rumi do Wejherowa zostaną przedłużone?

Tory Szybkiej Kolei Miejskiej z Rumi do Wejherowa zostaną przedłużone? Dokument, który przedstawić miał w jakim wariancie i czy w ogóle tory mają powstać, wskazał na taką potrzebę.

Zmodernizowana zostałaby również istniejąca linia kolejowa nr 202. Głównym celem tego przyszłego przedsięwzięcia byłaby poprawa efektywności regionalnego systemu transportu kolejowego w trójmiejskim obszarze aglomeracyjnym oraz zwiększenie spójności systemu komunikacyjnego regionu. Inwestycja pozwoliłaby na większą ilość połączeń na trasie Gdańsk-Wejherowo oraz na uniezależnienie się od PLK.

  • Przewidziano, że po realizacji zadania ruch pasażerski aglomeracyjny zostanie całkowicie oddzielony od ruchu pociągów innych kategorii poprzez wydzielenie odrębnych torów nie tylko na odcinkach pomiędzy stacjami, ale także na samych stacjach. Przewidziano także budowę dwóch przystanków osobowych w nowej lokalizacji, przebudowę istniejących przystanków, remonty obiektów obsługi podróżnych, dojść do peronów (wraz z budową nowych przejść dwupoziomowych), przebudowę istniejących przejazdów kolejowych - czytamy w dokumencie.

Decyzja o podjęciu realizacji niniejszego przedsięwzięcia opierać się będzie na wielu czynnikach.

  • Przede wszystkim musimy poznać założenia nowego horyzontu finansowego 2014-2020. Czy projekt będzie mógł zostać zgłoszony do Programu Regionalnego czy też powinien starać się o dofinansowanie w Programach na poziomie krajowym? Jaki będzie maksymalny poziom współfinansowania? Czy Spółka będzie w stanie zabezpieczyć tzw. „wkład własny” dla inwestycji? W chwili obecnej jest jeszcze wiele znaków zapytania, by projekt mógł wystartować - informuje PKP SKM.

SKM na odcinku Rumia-Wejherowo zobowiązana jest dopasować się do obowiązującego rozkładu jazdy PKP. Częstotliwość SKM-ek jest ograniczona, gdyż te zmuszone są do ustępowania pierwszeństwa spóźnionym pociągom posiadającym wyższy priorytet. Ruch na tym odcinku w godzinach szczytu to zatem 10-15 minut, zaś poza wynosi pół godziny. W samym szczycie przewozowym pociągi są przepełnione, obniża się komfort podróżujących nimi ludzi. Przystanki są w złym stanie technicznym i wizualnym.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...