28.09.2017 12:31 0 linkhouse.pl Artykuł sponsorowany

Jak ubezpieczyć pojazd rajdowy?

Materiały promocyjne

W zakresie standardowych ubezpieczeń pojazdów rynek oferuje obecnie wiele możliwości. Przy wyborze OC pierwsze skrzypce gra cena, natomiast gdy w rachubę wchodzi AC, należy również mieć na względzie zakres ochrony ubezpieczeniowej. Jak przedstawia się to w przypadku samochodów rajdowych?

Sprawy związane z ubezpieczeniem pojazdów wydają się oczywiste. Wymóg posiadania ważnej polisy OC nakłada na kierowców ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Polisa OC chroni jej właściciela od finansowych konsekwencji szkód wyrządzonych osobom trzecim lub w mieniu w związku z ruchem swego pojazdu. Konieczne przy tym jest zachowanie ciągłości ubezpieczenia, tzn. pomiędzy kolejnymi umowami zawieranymi z ubezpieczycielem nie może być ani jednego dnia przerwy.

Standardowa polisa nie zapewni odpowiedniej ochrony

Kwestie dotyczące ubezpieczeń nabierają szczególnego znaczenia, gdy ktoś posiada pojazd uczestniczący w przejazdach rajdowych bądź w wyścigach. Wówczas wybór odpowiedniej polisy nie jest już prosty – z tego przede wszystkim względu, iż standardowa polisa OC nie zapewnia ochrony na okoliczność wspomnianych powyżej wydarzeń. W takiej sytuacji niezbędne jest zatem wykupienie niestandardowego ubezpieczenia adresowanego specjalnie do uczestników rajdów. Dla przykładu, na stronie brokera można znaleźć wiele informacji na ten temat oraz oferty dedykowane właścicielom pojazdów różnych marek. Są one dostępne w paru wariantach w zależności od tego, jakiego konkretnie zakresu ochrony ubezpieczeniowej potrzebuje ubezpieczony – podstawowego czy rozszerzonego.

Ubezpieczenie niestandardowe – czy to się opłaca?

Opłacalność polisy to jeden z najważniejszych aspektów z punktu widzenia właściciela pojazdu. Przy wyborze oferty trzeba dokonać pewnych kalkulacji, aby na ich podstawie oszacować, jak mają się koszty naprawy pojazdu oraz ogólnie jego wartość do wysokości składki. W niektórych przypadkach – na przykład, kiedy samochód wart jest mniej niż 50 tysięcy złotych – może się bowiem okazać, że koszt ubezpieczenia przekracza wartość pojazdu. W każdym razie trzeba się przygotować na większe wydatki niż przy ubezpieczeniach standardowych, ponieważ likwidacja szkód będących następstwem rozmaitych zdarzeń jest znacznie droższa.

Zakres ochrony ubezpieczeniowej – ważny element polisy

Zakres polisy powinien odpowiadać indywidualnym preferencjom i oczekiwaniom. Wskazane jest jednak, aby uwzględniał elementy, takie jak:

– Ubezpieczenie pojazdu od uszkodzeń i zniszczeń, do jakich dojść może zarówno podczas rajdów, jak i testów;

– Ubezpieczenie pojazdu od uszkodzeń w trakcie transportu, załadunku oraz rozładunku;

– Ubezpieczenie osobowe, w skład którego wchodzi ubezpieczenie NNW i koszty leczenia, w tym za granicą.

Przy tej okazji należy wspomnieć o jeszcze jednej istotnej kwestii. Decydując się na udział w rajdzie bądź wyścigu, warto uzyskać informacje o ubezpieczeniu, jakie posiada organizator imprezy. Czy przewiduje on np. wypłatę odszkodowania na wypadek błędów przy obsłudze serwisowej lub przy transporcie narzędzi i sprzętów niezbędnych do przeprowadzenia imprezy?


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...