09.10.2017 12:15 1 Redakcja

Społecznicy chcą więcej pociągów PKM w Gdyni

Fot. PKM/Facebook

Stowarzyszenie Miasto Wspólne wystosowało apel do Mieczysława Struka, marszałka województwa pomorskiego, o więcej kursów pociągów PKM w Gdyni. Społecznicy namawiają też gdyńskich polityków do aktywnych działań, zanim proponowany rozkład jazdy wejdzie w życie.

Z propozycji, którą przedstawia urząd marszałkowski, wynika, że ruch na przystankach PKM Karwiny i PKM Stadion, które w grudniu mają zacząć działać, będzie stosunkowo niewielki.

Osiemnaście kursów z Gdyni przez Osową do Wrzeszcza, 21 kursów do Gdyni w ciągu dnia. Bez taktu, z absurdalną godziną ostatniego kursu. Taki rozkład z pewnością nie zachęci do korzystania z nowych przystanków większej liczby gdynian – przekonuje Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego.

W swoim liście do marszałka województwa pomorskiego stowarzyszenie liczy, że kursów finalnie będzie więcej. Przedstawia też propozycje, które nie wymagają ogromnych nakładów finansowych.

Skład zaczynający kurs w Osowej o 7:10 może równie dobrze zacząć ten kurs 20 minut wcześniej w Gdyni Głównej, dzięki temu wielu mieszkańców naszego miasta ma szansę zdążyć do pracy do Gdańska na 8:00 – podkreśla Kajetan Lewandowski z Miasta Wspólnego.

Oszczędności pozwalające na zwiększenie liczby kursów przez Gdynię-Karwiny i Gdynię-Stadion można też znaleźć, nie kierując pociągów z Kościerzyny przez Wrzeszcz po torach dalekobieżnych do Gdyni. W ten sposób dubluje ona kursy SKM.

Stowarzyszenie Miasto Wspólne liczy na mobilizację gdyńskich polityków, zwracając się szczególnie do miejskich radnych i posłów Platformy Obywatelskiej, rządzącej w sejmiku wojewódzkim. Zachęca też do mobilizacji polityków rządzącej Gdynią Samorządności, by zabiegali o kolej dla Gdyni.

Skoro miasto wydało 4,5 miliona złotych na przystanki, a marszałek 25 milionów, to zadbajmy choć o dobre zagospodarowanie nowych przystanków – argumentuje Kajetan Lewandowski.

Mat. pras.

Zdaniem przedstawicieli Miasta Wspólnego, w nowym rozkładzie pociągi PKM powinny jeździć co 30 minut i co 15 w szczycie. W godzinach największego obłożenia należy tak zwiększyć częstotliwość kursów, by na odcinku Gdynia–Gdańsk-Osowa jeździły trzy pociągi na godzinę. Inne postulaty obejmują wydłużenie godzin kursowania (ostatni pociąg PKM po godzinie 22:00) oraz dostosowanie przyjazdów i odjazdów do przyjazdów dalekobieżnych pociągów w Gdyni.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...