10.07.2019 10:11 1 Gol

Lechia Gdańsk doceniona w konkursie Ekstra Sezon Ekstraklasy

Mat. pras/Gol

Z widownią na poziomie 14 746 osób Lechia Gdańsk zajęła trzecią lokatę w kategorii Ekstra Frekwencja w konkursie Ekstra Sezon Ekstraklasy. Na konto gdańskiego klubu wpłynęło 3 tys. zł.

Doceniając zaangażowanie klubów i podejmowane przez nie działania na rzecz rozwoju piłki nożnej oraz rozgrywek Ekstraklasy, co roku organizujemy konkurs Ekstra Sezon, w ramach którego nagradzamy najlepsze zespoły marketingowe, ich inicjatywy i wyniki. W tym roku w czterech kategoriach do 7 drużyn trafiły nagrody o łącznej wartości ponad 100 tys. zł. Część nagród wypłacamy klubom w formie pieniężnej, a dla zespołów z pierwszych miejsc w danej kategorii organizujemy też warsztaty ze współpracującą z nami hiszpańską La Ligą, podczas których staramy się pobudzać kreatywność w podejściu do fanów piłki nożnej. Są one przy tym świetną okazją do nauki. Wdrażaniu jej w czyn mają służyć wypłacane laureatom środki, które powinny być przeznaczone na dalsze prace lub budowanie relacji w ramach nagradzanych kategorii - mówi Marcin Mikucki, Dyrektor Departamentu Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży w Ekstraklasa S.A.

W kategoriach Ekstra Frekwencja i Ekstra Medialny Klub brały udział automatycznie wszystkie kluby Ekstraklasy. W pierwszej z nich wyróżniono kluby, które osiągnęły najwyższą średnią frekwencję w sezonie. Tuż za najlepszą pod tym względem Legią Warszawa z liczbą 17 609 widzów, uplasowała się Wisła Kraków ze średnią 16 135 kibiców na mecz. Trzecia lokata przypadła natomiast Lechii Gdańsk z widownią na poziomie 14 746 osób. Pod względem współpracy z mediami kluby oceniane były z kolei przez współpracujących z nimi dziennikarzy. Przy wyborze zwycięzców uwzględniono dostępność dla mediów, udogodnienia w dni meczowe, a także poza nimi, organizację pracy i otwartość. Zdaniem dziennikarzy najlepsza w tym zakresie okazała się Jagiellonia Białystok. Druga lokata trafiła do Wisły Kraków, podium zamknęła zaś Cracovia.

Do konkursu kluby mogły zgłaszać realizowane projekty marketingowe i sponsoringowe. W kategorii Ekstra Kreacja zwycięzcą została Wisła Kraków, która zrealizowała akcję „Czyny nie słowa” angażującą lokalną społeczność kibiców we wspieranie klubu, pokazując przy tym rolę marketingu w ratowaniu klubu. Na drugim miejscu znalazła się Cracovia z akcją „Bez ciebie nie gramy” budującą więź pomiędzy klubem a kibicem. Z kolei trzecią lokatę zajęła Pogoń Szczecin za akcję współpracy z marką Polbit, która w innowacyjny sposób wsparła udział klubu w e-sportowych zawodach Ekstraklasa Games. Kluby docenione zostały za kreatywność, skuteczność, jakość przekazu medialnego, a także całościowe efekty realizowanych działań. W tegorocznej edycji konkursu w związku z zaangażowaniem Ekstraklasy w obchody 100-lecia Niepodległości Polski, kluby mogły zgłaszać po dwa projekty w ramach dodatkowej kategorii Ekstra Zaangażowanie. Najlepiej pod tym względem ocenione zostały działania Jagielloni Białystok. Drugie miejsce jury przyznało Legii Warszawa, a trzecie Piastowi Gliwice.

Cykl konkursów Ekstra Sezon to inicjatywa realizowana przez Ekstraklasę od 2017 roku. Za pierwsze miejsce w danej kategorii Ekstraklasa wypłaca zespołowi zwycięzców fundusz po 8 tys. zł, za drugą lokatę po 5 tys. zł, a za zajęcie ostatniego miejsca na podium do nagrodzonych zespołów klubowych trafia po 3 tys. zł. Zespoły, które zajmują pierwsze lokaty w kategorii, otrzymują dodatkowo nagrodę w postaci dwuosobowego zaproszenia do udziału w warsztatach klubowych organizowanych przez La Liga Santander w Hiszpanii.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...